Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο (business plan) - indima.gr - O online λογιστής σου

indima.gr – O online λογιστής σου

Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο (business plan)

Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο #

Το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι το θεμέλιο της επιχείρησής σας. Μάθετε πώς να γράφετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο γρήγορα και αποτελεσματικά με ένα πρότυπο επιχειρηματικού σχεδίου.

Τα επιχειρηματικά σχέδια σας βοηθούν να διευθύνετε την επιχείρησή σας #

Ένα καλό επιχειρηματικό σχέδιο σάς καθοδηγεί σε κάθε στάδιο έναρξης και διαχείρισης της επιχείρησής σας. Θα χρησιμοποιήσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο ως χάρτη πορείας για τον τρόπο δομής, λειτουργίας και ανάπτυξης της νέας επιχείρησής σας. Είναι ένας τρόπος να σκεφτείτε τα βασικά στοιχεία της επιχείρησής σας.

Τα επιχειρηματικά σχέδια μπορούν να σας βοηθήσουν να λάβετε χρηματοδότηση ή να δημιουργήσετε νέους συνεργάτες. Οι επενδυτές θέλουν να αισθάνονται σίγουροι ότι θα δουν απόδοση της επένδυσής τους. Το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιήσετε για να πείσετε τους ανθρώπους ότι το να συνεργάζονται μαζί σας – ή να επενδύσουν στην εταιρεία σας – είναι μια έξυπνη επιλογή.

Επιλέξτε μια μορφή επιχειρηματικού σχεδίου που σας ταιριάζει #

Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος για να γράψετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι το σχέδιό σας να ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Τα περισσότερα επιχειρηματικά σχέδια εμπίπτουν σε μία από τις δύο κοινές κατηγορίες: παραδοσιακή ή λιτή εκκίνηση (lean startup).

Τα παραδοσιακά επιχειρηματικά σχέδια είναι πιο συνηθισμένα, χρησιμοποιήστε μια τυπική δομή και σας ενθαρρύνουν να ανατρέξετε σε λεπτομέρειες σε κάθε ενότητα. Τείνουν να απαιτούν περισσότερη εργασία εκ των προτέρων και μπορούν να έχουν δεκάδες σελίδες.

Τα lean startup επιχειρηματικά σχέδια είναι λιγότερο κοινά, αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν μια τυπική δομή. Επικεντρώνονται στη σύνοψη μόνο των πιο σημαντικών σημείων των βασικών στοιχείων του σχεδίου σας. Μπορεί να χρειαστούν μόλις μία ώρα για να φτιαχτούν και συνήθως είναι μόνο μία σελίδα.

Παραδοσιακή μορφή επιχειρηματικού σχεδίου #

Μπορεί να προτιμάτε μια παραδοσιακή μορφή επιχειρηματικού σχεδίου εάν έχετε πολύ λεπτομερή προσανατολισμό, θέλετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ή σχεδιάζετε να ζητήσετε χρηματοδότηση από παραδοσιακές πηγές.

Όταν γράφετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, δεν χρειάζεται να ακολουθείτε το ακριβές περίγραμμα του επιχειρηματικού σχεδίου. Αντ ‘αυτού, χρησιμοποιήστε τις ενότητες που έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή σημασία για την επιχείρησή σας και τις ανάγκες σας. Τα παραδοσιακά επιχειρηματικά σχέδια χρησιμοποιούν κάποιο συνδυασμό αυτών των εννέα τμημάτων.

Περίληψη των κυριότερων σημείων #

Πείτε σύντομα στον αναγνώστη σας ποια είναι η εταιρεία σας και γιατί θα είναι επιτυχής. Συμπεριλάβετε τη δήλωση αποστολής σας, το προϊόν ή την υπηρεσία σας και βασικές πληροφορίες σχετικά με την ομάδα διοίκησης της εταιρείας σας, τους υπαλλήλους και την τοποθεσία. Θα πρέπει επίσης να συμπεριλάβετε οικονομικές πληροφορίες και σχέδια ανάπτυξης υψηλού επιπέδου εάν σκοπεύετε να ζητήσετε χρηματοδότηση.

Περιγραφή εταιρείας #

Χρησιμοποιήστε την περιγραφή της εταιρείας σας για να δώσετε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την εταιρεία σας. Εξετάστε λεπτομερώς τα προβλήματα που επιλύει η επιχείρησή σας. Να είστε συγκεκριμένοι και να αναφέρετε τους καταναλωτές, τον οργανισμό ή τις επιχειρήσεις που σκοπεύει να εξυπηρετήσει η εταιρεία σας.

Εξηγήστε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα κάνουν την επιχείρησή σας επιτυχημένη. Υπάρχουν ειδικοί στην ομάδα σας; Βρήκατε την ιδανική τοποθεσία για το κατάστημά σας; Η περιγραφή της εταιρείας σας είναι το μέρος για να καυχηθείτε για τα δυνατά σας σημεία.

Ανάλυση αγοράς #

Θα χρειαστείτε μια καλή κατανόηση της προοπτικής της βιομηχανίας σας και της αγοράς στόχων. Η ανταγωνιστική έρευνα θα σας δείξει τι κάνουν άλλες επιχειρήσεις και ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους. Στην έρευνα αγοράς σας, αναζητήστε τάσεις και θέματα. Τι κάνουν οι επιτυχημένοι ανταγωνιστές; Γιατί λειτουργεί; Μπορείς να το κάνεις καλύτερα; Τώρα είναι η ώρα να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις.

Οργάνωση και διαχείριση #

Πείτε στον αναγνώστη σας πώς θα είναι δομημένη η εταιρεία σας και ποιος θα τη διαχειρίζεται.

Περιγράψτε τη νομική δομή της επιχείρησής σας. Δηλώστε εάν έχετε ή σκοπεύετε να ενσωματώσετε την επιχείρησή σας ως εταιρεία C ή S, να δημιουργήσετε μια γενική ή περιορισμένη συνεργασία ή εάν είστε αποκλειστικός ιδιοκτήτης ή LLC.

Χρησιμοποιήστε ένα οργανόγραμμα για να καθορίσετε ποιος είναι υπεύθυνος για το τι υπάρχει στην εταιρεία σας. Δείξτε πώς η μοναδική εμπειρία κάθε ατόμου θα συμβάλει στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να συμπεριλάβετε βιογραφικά και βιογραφικά σημειώματα βασικών μελών της ομάδας σας.

Υπηρεσία ή σειρά προϊόντων #

Περιγράψτε τι πουλάτε ή ποια υπηρεσία προσφέρετε. Εξηγήστε πώς ωφελεί τους πελάτες σας και πώς μοιάζει ο κύκλος ζωής του προϊόντος. Μοιραστείτε τα σχέδιά σας για πνευματική ιδιοκτησία, όπως δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας ή αρχειοθέτηση. Εάν κάνετε έρευνα και ανάπτυξη για την υπηρεσία ή το προϊόν σας, εξηγήστε το λεπτομερώς.

Προώθηση και πωλήσεις #

Δεν υπάρχει κανένας τρόπος προσέγγισης μιας στρατηγικής μάρκετινγκ. Η στρατηγική σας πρέπει να εξελιχθεί και να αλλάξει για να ταιριάζει στις μοναδικές σας ανάγκες.

Ο στόχος σας σε αυτήν την ενότητα είναι να περιγράψετε πώς θα προσελκύσετε και θα διατηρήσετε πελάτες. Θα περιγράψετε επίσης πώς θα πραγματοποιηθεί μια πώληση. Θα ανατρέξετε σε αυτήν την ενότητα αργότερα όταν κάνετε οικονομικές προβολές, οπότε φροντίστε να περιγράψετε λεπτομερώς τις ολοκληρωμένες στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Αίτημα χρηματοδότησης #

Εάν ζητάτε χρηματοδότηση, εδώ θα περιγράψετε τις απαιτήσεις χρηματοδότησης. Ο στόχος σας είναι να εξηγήσετε με σαφήνεια πόση χρηματοδότηση θα χρειαστείτε τα επόμενα πέντε χρόνια και για ποιο λόγο θα τη χρησιμοποιήσετε.

Καθορίστε αν θέλετε δανειοδότηση ή πώληση μετοχών, τους όρους που θα θέλατε να εφαρμόσετε και το χρονικό διάστημα που θα καλύψει το αίτημά σας. Δώστε μια λεπτομερή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα χρησιμοποιήσετε τα χρήματά σας. Καθορίστε εάν χρειάζεστε χρήματα για να αγοράσετε εξοπλισμό ή υλικά, να πληρώσετε μισθούς ή να καλύψετε συγκεκριμένους λογαριασμούς μέχρι να αυξηθούν τα έσοδα. Συμπεριλάβετε πάντα μια περιγραφή των μελλοντικών στρατηγικών χρηματοοικονομικών σας σχεδίων, όπως η εξόφληση χρέους ή η πώληση της επιχείρησής σας.

Οικονομικές προβλέψεις #

Συμπληρώστε το αίτημα χρηματοδότησής σας με οικονομικές προβλέψεις. Ο στόχος σας είναι να πείσετε τον αναγνώστη ότι η επιχείρησή σας είναι σταθερή και θα είναι μια οικονομική επιτυχία.

Εάν η επιχείρησή σας είναι ήδη εγκατεστημένη, συμπεριλάβετε τις καταστάσεις αποτελεσμάτων, τους ισολογισμούς και τις καταστάσεις ταμειακών ροών για τα τελευταία τρία έως πέντε χρόνια. Εάν έχετε άλλη ασφάλεια που θα μπορούσατε να βάλετε έναντι ενός δανείου, φροντίστε να το αναφέρετε τώρα.

Παρέχετε μια προοπτική χρηματοοικονομικών προοπτικών για τα επόμενα πέντε χρόνια. Συμπεριλάβετε τις προβλέψεις εσόδων, ισολογισμούς, καταστάσεις ταμειακών ροών και προϋπολογισμούς κεφαλαιουχικών δαπανών. Για το πρώτο έτος, να είστε ακόμη πιο συγκεκριμένοι και να χρησιμοποιείτε τριμηνιαίες – ή ακόμα και μηνιαίες – προβολές. Φροντίστε να εξηγήσετε με σαφήνεια τις προβλέψεις σας και να τις αντιστοιχίσετε με τα αιτήματα χρηματοδότησης.

Αυτό είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να χρησιμοποιήσετε γραφήματα για να πείτε την οικονομική ιστορία της επιχείρησής σας.

Παράδειγμα παραδοσιακών επιχειρηματικών σχεδίων #

Πριν γράψετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, διαβάστε αυτά τα παραδείγματα επιχειρηματικών σχεδίων γραμμένα από φανταστικούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.

Lean startup μορφή επιχειρηματικού σχεδίου

Μπορεί να προτιμάτε μια λιτή μορφή εκκίνησης εάν θέλετε να εξηγήσετε ή να ξεκινήσετε γρήγορα την επιχείρησή σας, ή επιχείρησή σας είναι σχετικά απλή ή σκοπεύετε να αλλάζετε και να βελτιώνετε τακτικά το επιχειρηματικό σας σχέδιο.

Οι λιτές μορφές εκκίνησης είναι διαγράμματα που χρησιμοποιούν μόνο λίγα στοιχεία για να περιγράψουν την πρόταση αξίας, την υποδομή, τους πελάτες και τα οικονομικά της εταιρείας σας. Είναι χρήσιμα για την απεικόνιση των ανταλλαγών και θεμελιωδών γεγονότων σχετικά με την εταιρεία σας.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις προτύπων επιχειρηματικών σχεδίων, αλλά ένα από τα παλαιότερα και πιο γνωστά είναι το Business Model Canvas, που αναπτύχθηκε από τον Alex Osterwalder. Μπορείτε να πραγματοποιήσετε αναζήτηση στον ιστό για να βρείτε δωρεάν πρότυπα του Canvas Business Model ή άλλες εκδόσεις, για να δημιουργήσετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο.

Θα συζητήσουμε εδώ τα εννέα στοιχεία της έκδοσης Business Model Canvas.

Lean Startup Επιχειρηματικό σχέδιο #

Βασικές συνεργασίες #

Σημειώστε τις άλλες επιχειρήσεις ή υπηρεσίες με τις οποίες θα συνεργαστείτε για τη λειτουργία της επιχείρησής σας. Σκεφτείτε προμηθευτές, κατασκευαστές, υπεργολάβους και παρόμοιους στρατηγικούς συνεργάτες.

Βασικές δραστηριότητες #

Καταγράψτε τους τρόπους με τους οποίους η επιχείρησή σας θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επισημάνετε πράγματα όπως η απευθείας πώληση στους καταναλωτές ή η χρήση τεχνολογίας για να αξιοποιήσετε την οικονομία κοινής χρήσης.

Βασικοί πόροι #

Αναφέρετε τυχόν πόρους που θα αξιοποιήσετε για να δημιουργήσετε αξία για τον πελάτη σας. Τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία σας μπορεί να περιλαμβάνουν προσωπικό, κεφάλαιο ή πνευματική ιδιοκτησία.

Πρόταση αξίας #

Κάντε μια σαφή και συναρπαστική δήλωση σχετικά με τη μοναδική αξία που προσφέρει η εταιρεία σας στην αγορά.

Σχέσεις πελατών #

Περιγράψτε πώς θα αλληλεπιδράσουν οι πελάτες με την επιχείρησή σας. Είναι αυτοματοποιημένο ή χειροκίνητα; Προσωπικά ή διαδικτυακά; Σκεφτείτε την εμπειρία των πελατών από την αρχή έως το τέλος.

Τμήματα πελατών #

Να είστε συγκεκριμένοι όταν ονομάζετε την αγορά-στόχο σας. Η επιχείρησή σας δεν θα είναι για όλους, επομένως είναι σημαντικό να έχετε μια σαφή εικόνα για το ποιος θα εξυπηρετήσει την επιχείρησή σας.

Κανάλια #

Αναφέρετε τους πιο σημαντικούς τρόπους με τους οποίους θα μιλήσετε στους πελάτες σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό καναλιών και τα βελτιστοποιούν με την πάροδο του χρόνου.

Διάρθρωση του κόστους #

Θα εστιάσει η εταιρεία σας στη μείωση του κόστους ή στη μεγιστοποίηση της αξίας; Ορίστε τη στρατηγική σας και, στη συνέχεια, αναφέρετε τα πιο σημαντικά κόστη που θα αντιμετωπίσετε.

Ροές εσόδων #

Εξηγήστε πώς πραγματικά θα κερδίσει χρήματα η εταιρεία σας. Μερικά παραδείγματα είναι οι άμεσες πωλήσεις, τα τέλη συνδρομής και η πώληση διαφημιστικού χώρου. Εάν η εταιρεία σας έχει πολλές ροές εσόδων, καταγράψτε τις όλες.

Παράδειγμα λιτό επιχειρηματικό σχέδιο #

Πριν γράψετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, διαβάστε αυτό το παράδειγμα επιχειρηματικού σχεδίου που γράφτηκε από έναν φανταστικό ιδιοκτήτη επιχείρησης.

Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο (business plan)